Veel gestelde vragen

Afleveren van uw bestelling

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Bij artikelen die op voorraad zijn is de levertijd drie werkdagen. Indien de artikelen niet op voorraad zijn, nemen wij contact hierover met u op. Wij streven ernaar om binnen 5-10 dagen altijd aan u te leveren.

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dit is mogelijk. In het bestelproces kunt u opgeven dat u de artikelen wilt laten bezorgen op een ander adres.

Mijn bestelling is verzonden, maar ik heb die nog niet ontvangen.

Wij streven ernaar om uw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Is het al meer dan twee werkdagen geleden dat u uw bestelling hebt geplaatst, maar u heeft nog niks van ons ontvangen?Neem dan contact met onze klantenservice op.Indien door overmacht het Leefgemak niet lukt na drie werkdagen het door u bestelde artikel te leveren op de door u aangegeven locatie, zullen wij er alles aan doen om u via e-mail of telefonisch op de hoogte te brengen van deze vertraging.

Kan ik mijn bestelling zelf ergens afhalen?

Ja dat kan. Tijdens het bestelproces krijgt u de keuze het door u gewenste artikel niet te laten verzenden maar zelf op te halen op locatie mits u in de buurt woont. Wij zijn gevestigd in Zuid-Limburg, op het moment dat deze optie van toepassing is zal deze dus automatisch bij uw keuzes verschijnen. Het afhalen gaat alleen op afspraak.

Verzending

Kan mijn bestelling naar Duitsland verstuurt worden?

Het is mogelijk om producten naar Duitsland te versturen. Echter wijzigen de verzendkosten dan naar €13,00. U ontvangt van ons dan ook een Track & Trace code om uw pakket te volgen.

Kan mijn bestelling naar België verstuurt worden?

Het is mogelijk om producten naar België te versturen. Echter wijzigen de verzendkosten dan naar €5,95. U ontvangt van ons dan ook een Track & Trace code om uw pakket te volgen.

Betalen

Op welke wijze kan ik op de webwinkel betalen?

Bij een Leefgemak vinden betalingen plaats binnen een beveiligde betaalomgeving. U kunt bij ons op de volgende manieren betalen:

  • iDeal
  • Directe bankoverschrijving
  • PayPal
  • Bancontant (Belgie)
  • Giropay (Duitsland)

Is mijn betaling van invloed op de orderverwerking?

Ja, de order wordt verwerkt nadat de betaling binnen is. Bij ideal kan dit onmiddellijk zijn, bij bankoverschrijving is dit afhankelijk van de datum van bijschrijven van uw orderbedrag bij onze betalingsprovider.

Garantie

Heb ik garantie op de door mij aangeschafte artikelen via de Leefgemak webwinkel?

Leefgemak staat er voor in dat de geleverde producten aan de overeenkomst voldoen en staat in voor de fabrieksgarantie van het aan u geleverde product. De garantietermijn komt minimal overeen met de fabrieksgarantietermijn.

Neemt u contact op met onze klantenservice om de juiste garantieprocedure te overleggen, u kunt ons bereiken per mail op info@mijnleefgemak.nl

Wat zijn de voorwaarden om een beroep te kunnen doen op de garantie?

Wij leiden de garantietermijn af uit de gemiddelde levensduur van het betreffende product. Daarvoor hebben wij van u een geldig aankoopbewijs nodig. Neem bij vragen contact op met ons op.

Retourneren

Is het mogelijk om een product te retourneren?

Het is mogelijk om een product te retourneren. Hiervoor dient u de retour procedure te volgen. Deze vindt u terug op deze pagina.

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 3 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.

Staat het bedrag na 5 werkdagen nog niet op je rekening? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe moet ik mijn product inpakken om het terug te sturen?

Gebruik een stevige verpakking, het liefst de originele. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk. Heeft u de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, zorg dan dat het product stevig en veilig ingepakt wordt zodat het een minimale kans heeft op beschadigingen tijdens het transport.